Major Chinese business paper claims iPhone 6 won’t go on sale in China this year – reliability unclear

iphone-colors

Bloomberg is quoting a report from the major Chinese business paper 21st Century Business Herald that the iPhone 6 may not go on sale in China this year due to regulatory delays. Apple was unable to confirm a launch date in the country.

Apple may have to wait until next year to get approval for new iPhones in China after failing to reach agreement with the Ministry of Industry and Information Technology this month, the 21st Century Business Herald reported today, citing an unidentified person close to Apple.

Carolyn Wu, a Beijing-based spokeswoman for Apple, said she couldn’t provide a date for the China release. “China is a key market for us and we will get here as soon as possible,” Wu said in an e-mail today …

Read more

Five charged after Chinese teenager sells kidney to buy iPad, iPhone

Last year, a Chinese teenager sold his kidney in southern China to buy an iPad and iPhone. Now his renal deficiency is deteriorating, and five people have been charged with intentional injury related to the operation.

The teenager is known in reports by only his surname Wang. According to Reuters (via Xinhua News Agency), prosecutors in Changzhou city, Hunan province claim Wang is suffering from renal deficiency, which also means he is facing a potentially life-threatening decrease in kidney function.

“I wanted to buy an iPad 2 but could not afford it,” said the boy [...]. “A broker contacted me on the Internet and said he could help me sell one kidney for 20,000 yuan.”

On April 28th, the boy went to Chenzhou City in neighboring Hunan Province for the kidney removal surgery arranged by the broker. He was paid 22,000 yuan (an extra 2,000–) or $3,400 after his right kidney was taken out at Chenzhou’s famous No. 198 Hospital.

One of the five defendants earned 220,000 yuan (or $35,000 USD) to arrange the transplant, and then he paid Wang 22,000 yuan for the kidney and split the remainder with the surgeon, three other defendants, and various medical staff. The Xinhua report did not detail who received and paid for the kidney.

Read more